Παλαιότερες Ανακοινώσεις

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Αθήνα, 18-2-2014

Αρ. Πρωτ.: 013

Προς :

Υπηρεσίες Αθηνών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Τις τελευταίες μέρες η αστυνομία κινείται σε ρυθμούς αναδιάρθρωσης – απορρύθμισης που φέρνει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τον τρόπο που όλοι ξέρουμε, παρά τις πολλές και συνεχείς αντιδράσεις όλου του αστυνομικού κόσμου. Δυστυχώς παρά τις αντιδράσεις αυτές η κυβέρνηση προχώρησε ακάθεκτη στην κατάθεση του νομοσχεδίου αδιαφορώντας ακόμη και για τις όποιες προσχηματικές αντιδράσεις βουλευτών της κυβέρνησης, νομοσχέδιο το οποίο θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα προσπαθεί να λύσει. Από την πρώτη στιγμή ήμασταν υπέρ της απόσυρσης του Νομοσχεδίου και να ξεκινούσε από την αρχή ένας διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς από μηδενική βάση στην κατεύθυνση της δημιουργίας μιας σύγχρονης αστυνομίας που απαιτούν οι καιροί χωρίς όμως ξεχαρβάλωμα δομών και κατακτήσεων που έχουν κερδηθεί με αγώνες.

Επειδή όμως διαπιστώνουμε τις κυβιστήσεις του πολιτικού κόσμου και ότι η απόσυρση του Νομοσχεδίου δεν θα γίνει, πρέπει να είμαστε έτοιμοι με προτάσεις όλοι μας έτσι ώστε να μην δώσουμε καμία αφορμή στους κυβερνώντες ότι έχουμε ένδεια επιχειρημάτων και θέσεων.

Η Ένωση Αθηνών από την πρώτη στιγμή μελέτησε το σχέδιο της αναδιάρθρωσης και κατέθεσε στην Ομοσπονδία και στα πολιτικά κόμματα τις θέσεις της. Για εμάς δεν μπαίνουν όλα τα θέματα σε διαπραγμάτευση και πρέπει να υπάρχουν κόκκινες γραμμές.

1. Διασφάλιση συστήματος μεταθέσεων και τοποθετήσεων σε επίπεδο Νομού και διατήρηση του αμετάθετου-αμετακίνητου. Μη διατάραξη του προγραμματισμού του ένστολου προσωπικού και διατάξεις για περεταίρω διευκόλυνση μετακινήσεων στον τόπο συμφερόντων. Η προσθήκη αυτή μπορεί να προβλεφθεί στο άρθρο 32 (ή σε άλλο άρθρο στο τέλος του κεφ. Δ΄) και να αναφέρει ρητά ότι η παρούσα υπηρεσιακή διαίρεση δεν θίγει το σύστημα μεταθέσεων σε επίπεδο Νομού. Ομοίως να μη θιγεί και ο συνδικαλιστικός Νόμος όπως τροποποιήθηκε πρόσφατα και ισχύει (Ν. 3938/2011).

2. Εκπαίδευση. Ανάγκη ουσιαστικής αναβάθμισης της αστυνομικής ακαδημίας, αναγνώριση αντιστοίχισης των αστυνομικών σχολών με Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. κατά περίπτωση και ξεκάθαρη αναφορά ως τρόπο εισαγωγής στη Σχολή Αστυφυλάκων με τη μέθοδο των πανελληνίων εξετάσεων. Επίσης αυτό θα φέρει και τη δίκαιη απογραφή του αστυνομικού προσωπικού των πανελληνίων εξετάσεων όπως προβλέπεται από το Π.Δ. των προσλήψεων και δικαστικές αποφάσεις σε Τ.Ε. και Π.Ε. αντίστοιχα.

3. Δημοτικοί Αστυνομικοί. Η ένταξη των δημοτικών αστυνομικών να είναι στο πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου με ρητή αναφορά στη διάκριση της παρ. 1 του άρθρου 13.

4. Μείωση θέσεων αξιωματικών Ανωτάτων και Ανωτέρων κατ’αριθμητική αναλογία του υπολοίπου αστυνομικού προσωπικού. Είναι οξύμωρο να προβλέπεται μείωση 6.700 θέσεων χαμηλόβαθμων αστυνομικών και να έχουμε αύξηση ανωτάτων αξιωματικών. Επιπλέον η μείωση των οργανικών θέσεων θα στερήσει την ελπίδα του κάθε αστυνομικού να υπηρετήσει κάποτε στον τόπο συμφερόντων του.

5. Ομογενοποίηση. Στήριξη του Νόμου της ομογενοποίησης του 2008 κλείνοντας τους διαγωνισμούς ειδικών φρουρών και συνοριοφυλάκων έτσι ώστε να υπάρχει ενιαίος τρόπος εισόδου στην Ελληνική Αστυνομία μέσω πανελληνίων εξετάσεων στη Σχολή Αστυφυλάκων.

6. Κατάργηση Αρχηγείου. Διαφωνία ως προς την κατάργηση του Αρχηγείου και θέσπιση ενός αγνώστου σχήματος επιτελικού γραφείου Αρχηγού. Το Αρχηγείο είναι θεσμός και οι θεσμοί δεν καταργούνται. Αντιθέτως υποστηρίζουμε την αύξηση αρμοδιοτήτων του Αρχηγείου και την αυτονομία του στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Δεν είναι δυνατόν να παραμένει το Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος και να καταργείται ουσιαστικά το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας. Επιτέλους να μπει ένα τέλος στους Αρχηγούς υπό κηδεμονία.

7. Προσλήψεις στην ΕΛ.ΑΣ. Άρση του παγώματος εισαγωγής στις Σχολές από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος με άμεση πρόσληψη των επιτυχόντων του 2013 αντί νέας πρόσληψης Ειδικών Φρουρών όπως φημολογείται. Εκτός του ότι διαιωνίζεται με αυτό τον τρόπο η ανομοιογένεια στην ΕΛ.ΑΣ. αυξάνει και το κόστος λειτουργίας της.

8. Διευθύνσεις. Χαλάρωση της οριζόντιας στεγανοποίησης μεταξύ των αστυνομικών Διευθύνσεων στα ίδια γεωγραφικά πλαίσια. Σε αντίθετη περίπτωση θα δημιουργηθούν προβλήματα για το προσωπικό (μεταθέσεις, κέντρα επιχειρήσεων, συνεννοήσεις, αναφορές και διεκπεραίωση κοινών επιχειρήσεων κ.τ.λ.)

9. Συνήγορος του αστυνομικού. Πρόβλεψη για δημιουργία γραφείου συνηγόρου του αστυνομικού προσωπικού κατ’ αντιστοιχία του συνηγόρου του πολίτη, που σαν στόχο θα έχει την προάσπιση του τεκμηρίου της αθωότητας των αστυνομικών και τη διαφύλαξή του από κακόβουλες και στοχευμένες καταγγελίες.

10. Προσωπικό ειδικών καθηκόντων. Οι θέσεις αξιωματικών ειδικών καθηκόντων-ειδικών επιστημών να καλύπτονται αρχικώς από το αστυνομικό προσωπικό που έχει τα αντίστοιχα πτυχία και εφόσον αυτές οι θέσεις δεν καλύπτονται, τότε και μόνο να καλύπτονται από ιδιώτες. Με τον τρόπο αυτό καλύπτεται και η κινητικότητα της ΕΛ.ΑΣ. χωρίς να χρειαστούν νέες προσλήψεις.

Αυτά και πολλά ακόμα είναι θέματα που πρέπει να προβλεφθούν σε μια επανατοποθέτηση του Νόμου πλαίσιο στις πραγματικές ανάγκες της αστυνομίας και του αστυνομικού προσωπικού. Στη σύγχρονη εποχή πρέπει αυτό το αίολο μόρφωμα που έχει κατατεθεί να μετασκευαστεί ώστε να πετύχει το τρίπτυχο λειτουργική αστυνομία-ικανοποιημένο προσωπικό-αποτελέσματα για την κοινωνία.

Για το Δ.Σ.

– Ο – – Ο –

Πρόεδρος Γεν. Γραμματέας

ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος ΡΗΓΑΣ Νικόλαος

Παρόμοια Άρθρα/Ανακοινώσεις

Σχόλια Άρθρου/Ανακοίνωσης

Επιστροφή στην κορυφή κουμπί
Κοντά
Κοντά